En Tjärleksdikt till Dig- Du Min Miniräknare

Mitt arma konstnärshjärta har du tagit,
Och gett mig tröst jag aldrig skulle få,
Min stackars tanke har du slagit,
Härav glömt att jag var du när du var så,

Ett deriverat hjärta ,
Som saknade funktion,
Ett hopp som blivit integrerat,
Det var kärlekens lektion,

Tangens, cosinus och sinus,
Att samsas det är ofta svårt,
Varför är det plus och inte minus?
När slappt såsmåningom blir hårt?

Jag är varm och din invers,
Av stål så är du sval,
Jag föll för dig och din kommers,
Som roten ur ett minustal,

Nu dras jag till min huvudräkning,
Slippa allt vårt bråk,
Nu entrar jag i läkning,
Ensam i min hjärnas tomma kåk,

Det som var- det är nu över
Min kära åttifyra,
Dig säljer jag för klöver,
Ty goda vänner äro dyra.


Kommentarer
Postat av: Jullan

Du är ju så bra!!!

2009-03-31 @ 16:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0